CULPA INNATA
CULPA INNATA
Science Fiction, Third Person
Developer: Momentum
Release: 2007
Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves
"It is the golden age in mankind's evolution. But beneath a perfect world lies an unspeakable truth. That truth is ready to surface... A World Union citizen is murdered in Russia, one of the few remaining Rogue States. This murder oddly coincides with the accidental death of a prominent professor in Adrianopolis, an important border town between the World Union and Russia. Peace Officer Phoenix Wallis is assigned to lead the investigation of the murder. Still young and inexperienced, she will soon make discoveries beyond her wildest imagination, as skilled hackers and subversive characters begin taking an inexplicable interest in Phoenix. Her investigation reveals enigmatic clues that lead her deeper and deeper into a mystery that challenges not only her case, but her very beliefs in the worldview she has sworn to protect."
Στα [+]
• Η έξυπνη ιδέα επιμήκυνσης της διάρκειας του παιχνιδιού μέσα από διαλόγους πού μένουν ανολοκλήρωτοι. Στή διάρκεια μιάς ημέρας η ηρωίδα δεν μπορεί να κάνει περισσότερες από 3-4 ερωτήσεις στό ίδιο πρόσωπο κι από την άλλη, δεν έχει και τον χρόνο για να επισκεφτεί παραπάνω από 2-3 μάρτυρες. Μ' αυτό τόν τρόπο η ιστορία τραβάει σέ μάκρος, κατορθώνοντας νά σού κρατήσει τό ενδιαφέρον γιά κάτι πού αργότερα θ' αποδειχτεί ότι είναι τό απόλυτο κενό.
Στα [-]
• Το 95% του παιχνιδιού αποτελείται από διαλόγους. Η Phoenix Wallis θα επισκεφθεί πάνω από 20 διαφορετικές τοποθεσίες, μόνο και μόνο για να κάτσει σε μια καρέκλα και ν' αρχίσει να κάνει ερωτήσεις στά πρόσωπα πού γνώριζαν τον δολοφονημένο.
• Ακόμα καί γιά τό πιό μικρό επίπεδο ρεαλισμού πού περιμένεις νά συναντήσεις σ' ένα αστυνομικό adventure, τό Culpa Innata απέχει μακρά. Η πόλη όπου ζεί κι εργάζεται η ηρωίδα βρίσκεται μερικές δεκάδες χιλιομέτρων μακριά από τό σημείο όπου δολοφονήθηκε ο πολίτης τής Union κι όπου, λογικά, κυκλοφορεί κι ο δολοφόνος. Κι όμως, η Phoenix Wallis δέν θά αισθανθεί τήν ανάγκη νά επισκεφτεί τήν περιοχή ούτε μιά φορά! Ακόμα χειρότερα, οι ερωτήσεις πού απευθύνει στούς διάφορους γνωστούς τού δολοφονημένου, έχουν νά κάνουν πιό πολύ μέ τήν σκιαγράφηση τού χαρακτήρα τού θύματος, παρά μέ τήν ανακάλυψη κάποιου συνδετικού κρίκου ανάμεσα σ' αυτόν καί τόν δολοφόνο. Τό αποτέλεσμα είναι νά συμμετάσχεις υποχρεωτικά σέ μιά διαδικασία όπου καλείσαι να κάνεις τίς σωστές ερωτήσεις επιλέγοντας ανάμεσα σ' έναν αριθμό ερωτήσεων οι οποίες σού φαίνονται απίστευτα βλακώδεις. Σίγουρα, οι ερωτήσεις γιά τά παιδικά χρόνια τού θύματος, ή γιά τίς σχέσεις του μέ τούς γονείς του, είναι τό τελευταίο πού θά περίμενες νά ενδιαφέρει τήν ανάκριση.
• Ένα από τά ελάχιστα πράγματα με τά οποία ασχολείσαι και πού φαίνεται να έχει κάποια αξία, η ανακάλυψη του ημερολόγιου του δολοφονημένου, περνάει εντελώς αναξιοποίητη. Με το πού το βρίσκεις, το παραδίδεις στην προιστάμενή σου κι από κεί κι ύστερα η τύχη του αγνοείται...
• Το κερασάκι στην τούρτα μπαίνει στο τέλος του παιχνιδιού, όταν ξαφνικά ανακαλύπτεις ότι όλες οι προηγούμενες συζητήσεις κι αναλύσεις ήταν απoλύτως περιττές. Αρκούσε απλά ν' ακολουθήσεις τις υποδείξεις πέντε μηχανημάτων πού βρίσκονται στο δρόμο για νά βρεθείς μπροστά στόν δολοφόνο!!!
• Η κακή ποιότητα τών γρίφων του φαίνεται από τήν αρχή καί σιγά-σιγά απλά επιβεβαιώνεται. Ασυναίσθητα, σούρχονται στό μυαλό οι γρίφοι τού Phantasmagoria καί πρός μεγάλη σου απαγοήτευση ανακαλύπτεις ότι είναι χειρότεροι κι απ' αυτούς.
• Ο "ρεαλισμός" πού επιχειρείται μέσα από τίς κουτσομπολίστικες συζητήσεις τής ηρωίδας μέ τήν φίλη της, θυμίζουν τίς συζητήσεις τής Nancy Drew μέ τήν Bessy, κι άν εκεί δικαιολογούνται εξ αιτίας τής μορφής τού παιχνιδιού, εδώ απλά προσθέτουν άλλο ένα στοιχείο προφανούς ανοησίας.
• Από τεχνική άποψη τό παιχνίδι έχει τά χάλια του. Υπάρχουν τριών ειδών ενδείξεις γιά τήν κίνηση τής ηρωίδας αλλά καμία δέν φαίνεται νά δουλεύει σωστά, υποχρεώνοντάς σε νά πειραματίζεσαι διαρκώς καί πάλι, νά μήν μπορείς νά αισθανθείς απόλυτα σίγουρος ότι έχεις καλύψει όλες τίς πιθανές κατευθύνσεις. Η κάμερα πού παρακολουθεί τήν κίνησή της μοιάζει νά πάσχει από ακινησία. Κατά κανόνα, βρίσκεται εγκατεστημένη στό κέντρο τού δωματίου, κι από κεί ο παίχτης παρακολουθεί εκ τού μακρόθεν τήν ηρωίδα, αλλά κι αυτό, μόνο στό βαθμό πού εξυπηρετεί τούς κατασκευαστές. Υπάρχουν κάποιες εσοχές στούς χώρους ή καί ολόκληρες πλευρές ακόμα, πού η κάμερα αρνείται πεισματικά νά τίς εμφανίσει καί θά πρέπει νά δοκιμάζεις ξανά καί ξανά, μέχρι νά σιγουρευτείς ότι δέν υπάρχει κάποιο κρυφό πέρασμα. Από τήν άλλη, είσαι υποχρεωμένος νά βλέπεις τήν Phoenix νά ερευνά κάποιο συρτάρι ή νά πατάει ένα κουμπί πού απέχει κάποια μέτρα από τό σημείο πού βρίσκεται... Λεπτομέρεια μέν γιά ένα παιχνίδι πού έχει νά επιδείξει κάποια άλλα προσόντα, αλλά πού μετράει αρκετά γι' αυτό πού δέν έχει νά προσφέρει τίποτα περισσότερο από τήν απλή παρακολούθησή του.
Συνοψίζοντας
• Ο ορισμός της έκφρασης "παράδειγμα προς αποφυγή". Το παιχνίδι προέκυψε από την διασκευή ενός βιβλίου επιστημονικής φαντασίας πού, κρίνοντας από κάποια σκόρπια και χωρίς συνοχή στιγμιότυπα του παιχνιδιού, χρησιμοποιούσε μιάν αστυνομική ιστορία για νά περιγράψει καί νά κριτικάρει τά ήθη καί τά έθιμα ενός μελλοντικού κόσμου πού δέν απέχει καί πολύ από τόν σημερινό. Δυστυχώς, οι κατασκευαστές δέν μπόρεσαν νά συνδυάσουν τήν αστυνομική μέ τήν φιλολογική πλευρά τού έργου κι έφτιαξαν μιά σαλάτα μέ λίγο απ' αυτό καί λίγο από τό άλλο, χωρίς λογική καί χωρίς ειρμό.
Βαθμολογία: 1/5