DEAD REEFS
DEAD REEFS
Third Person
Developer: Streko Graphics
Release: 2007
Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves
"Dead Reefs is a remote island in the North Atlantic ocean surrounded by perilous rocks. This island was once inhabited by pirates who lured passing ships into the hazardous reefs to slaughter the crews and steal their precious cargo. As time went on, the pirates stopped their plundering and became law abiding members of the island settlement. Stories of the pirates turned into legend, especially when strange murders began to happen every nine years, causing the citizens to believe that the island was under the spell of an evil curse. Amadey Finvinerro, a detective from the mainland, is brought over to investigate the latest murder and those before it."
Στα [+]
• Η ενδιαφέρουσα ιστορία πού αρχίζει να ξετυλίγεται στο αρχικό στάδιο του παιχνιδιού. Δυστυχώς, μετά από κάποια ώρα καταρρέει κι αυτή, όπως και και κάθε τι άλλο, σ' αυτό το μνημείο προχειρότητας κι ερασιτεχνισμού πού λέγεται Dead Reefs.
• Τά ατμοσφαιρικά γραφικά και η συμπαθητική μουσική υπόκρουση.
Στα [-]
• Τά διάφορα τεχνικά προβλήματα πού συναντάς από την πρώτη στιγμή: Ο χειρισμός του βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο πληκτρολόγιο κι ενώ θεωρητικά το πρόγραμμα σού δίνει την δυνατότητα ν' αλλάξεις τά προεπιλεγμένα πλήκτρα κίνησης και λειτουργίας, στην πράξη οι αλλαγές αυτές δέν λειτουργούν μ' επακόλουθο η πρώτη ώρα ενασχόλησης μέ τό Dead Reefs νά ξοδευτεί προσπαθώντας νά λύσεις τούς γρίφους τών πλήκτρων. Σά νά μήν έφτανε αυτό, μετά από λίγο ανακαλύπτεις ότι θά πρέπει νά κάνεις save σέ διαφορετική θέση κάθε φορά μιάς καί, από ένα σημείο καί μετά, τό πρόγραμμα σταματάει νά σού εμφανίζει όλες τίς παλιότερες θέσεις.
• Κι αν τά τεχνικά προβλήματα μπορούν να θεωρηθούν και σαν λεπτομέρεια σ' ένα παιχνίδι πού κατά τ' άλλα δικαιολογεί την ύπαρξή του, εδώ μεγιστοποιούνται γιατί η συνέχεια του Dead Reefs κρύβει απανωτές δυσάρεστες εκπλήξεις με αποκορύφωμα τά δυό, τουλάχιστον, Αδιέξοδα πού καραδοκούν: Στό πρώτο, σού είναι αδύνατο να καταλάβεις πώς βρέθηκες αποκλεισμένος στο δωμάτιο με τον μουσικό γρίφο, όπου ο ήρωας αρνείται πεισματικά να επαναλάβει τον σκοπό για ν' ανοίξει το τζάκι. Στό δεύτερο, αν έχεις λοξοκοιτάξει τόν πίνακα μέ τά νούμερα παρουσία τού ζωγράφου, η υπηρέτρια δέν πρόκειται νά σού δώσει τήν καρφίτσα, όσο κι άν επιμένεις.
• Θέλοντας να δυσκολέψουν τους απλοικούς γρίφους πού βασίζονται στο inventory, οι κατασκευαστές του κατέφυγαν στην εύκολη λύση όλων των ανικάνων: ο ήρωας αρνείται να πάρει κάποιο αντικείμενο ή να ενεργήσει πάνω σ' αυτό, αν δεν έχει έρθει η ώρα του. Στο μεταξύ, εσύ είσαι υποχρεωμένος ν' ακούς τά βλακώδη σχόλια πού συνοδεύουν τήν άρνησή του. (Κι άν υπάρχει καί κάποια λογική σ' αυτό τό παίδεμα, έστω, αλλά εδώ γίνεται αυτοσκοπός: ακόμα κι όταν έρθει η ώρα νά χρησιμοποιησεις τό κρανίο τού ζώου πάνω στό σκιάχτρο, ο ήρωας εξακολουθεί νά μήν τό παίρνει εφόσον δέν έχει μπεί πρώτα τό πανί!!!).
• Κι η εικόνα ολοκληρώνεται με την προσθήκη δυό-τριών γρίφων, απ' αυτούς πού αποτελούν τον ορισμό της αυθαιρεσίας και του ερασιτεχνισμού και πού, κατά κανόνα, σε στέλνουν απευθείας στο λυσσάρι.
• Αν και υποτίθεται ότι το παιχνίδι δεν είναι ευθύγραμμης δράσης, στην πράξη αποδεικνύεται το αντίθετο. Από τη μια μεριά είναι ο ίδιος ο ήρωας πού σού λέει συνέχεια τι πρέπει να κάνεις (κι αν δεν στο λέει στα ίσα, στο γράφει στο σημειωματάριό του) κι από τήν άλλη, η ίδια η ροή τής εξιστόρησης σέ φέρνει τίς περισσότερες φορές, εκεί πού πρέπει νά πάς.
Συνοψίζοντας
• Προσωπικά, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι οι κατασκευαστές αυτού του εκτρώματος είναι οι ίδιοι με αυτούς των δύο εξαιρετικών Aura. Μάλλον ανέθεσαν την δουλειά σε τίποτα άνεργα φιλαράκια, κι αυτοί απλά βάλανε την υπογραφή τους από κάτω. Όποιοι και νάναι πάντως οι υπεύθυνοι, θάπρεπε να τους απαγορευτεί να ξανασχοληθούν με τά adventures.
Βαθμολογία: 0/5