MYST V: END OF AGES


MYST V: END OF AGES
Fantasy, First Person

Developer: Cyan
Release: 2005



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"In this triumphant final chapter to the Myst saga, you are a civilization’s last hope. Tread wisely, and you will recover what no explorer has ever been able to before. But remember – one false step can seal the civilization’s fate forever."

Στα [+]
•  Η ιδέα για την χρησιμοποίηση μιάς πλάκας σαν εργαλείο επικοινωνίας και μεταφοράς. Ευρηματική ιδέα πού εμφανίζεται για πρώτη φορά σε Myst παιχνίδι.
•  Η ικανότητα της Cyan στη διαμόρφωση κάποιων πανέξυπνων γρίφων όπου κατορθώνει μέσα από το φαινομενικό να κρύβει το πραγματικό.

Στα [-]
•  Οι συνεχείς εμφανίσεις του Esher με τά φλύαρα λογίδρια, τις υποδείξεις για το τι πρέπει να κάνεις καί τίς επιβραβεύσεις γιά τήν πρόοδό σου: τό απόλυτο ξενέρωμα. Ενας από τους λόγους πού το Myst άφησε εποχή, ήταν ακριβώς η απουσία προσώπων και υποδείξεων. 12 χρόνια μετά, κατάντησε νά ακολουθεί τήν πιό κοινότυπη πεπατημένη.
•  Δεν υπάρχει τό σήμα κατατεθέν των πρώτων Myst, δηλαδή η πολυπλοκότητα των γρίφων κι η ανάγκη αποκρυπτογράφησης των πολλών και μπερδεμένων ενδείξεων. Αντίθετα, για πρώτη φορά υπάρχουν τόσοι πολλοί απλοικοί γρίφοι.
•  Το αρχικό ενδιαφέρον πού προκαλεί η ιδέα της πλάκας γρήγορα μετατρέπεται σε μια προβλέψιμη διαδικασία και καταλήγει να είναι κι εκνευριστική όταν το ζωάκι αρνείται πεισματικά να καταλάβει την ζωγραφική σας. (Υπάρχει κι ένα σημείο όπου μάλλον θα χρειαστείτε λυσσάρι καθώς τό σχέδιο πού πρέπει νά ζωγραφιστεί είναι διαφορετικό από τό σχέδιο πού βλέπετε στά βιβλία).
•  Το περιβάλλον είναι παντελώς αδιάφορο. Ακόμα και τρέχοντας μπορείς να διακρίνεις τά ένα-δυό σημεία πού κρύβουν τά παζλάκια με τά οποία πρέπει ν' ασχοληθείς.
•  Η παρουσία αρκετών γρίφων πού βασίζονται στον περιορισμένο χρόνο πού έχεις στην διάθεσή σου για να καταλάβεις τι γίνεται.
•  Η αποκλειστική πλέον ενασχόληση της Cyan με την εμπορική εκμετάλλευση της παραμυθοUruανής υπερπαραγωγής την έχει κάνει νά βλέπει τά πάντα μέσα από από τό πρίσμα συνταγών εμπορικής επιτυχίας κι όποιος θέλει να ξαναβρεί την μαγεία των πρώτων Myst άς απευθυνθεί καλύτερα στα Rhem I και ΙΙ κι άς αφήσει ήσυχη τήν Cyan ν' ασχοληθεί μέ τίς χολλυγουντιανές παραγωγές της. (Κι έχω την αίσθηση ότι έγινε με μια απλή συρραφή από τά ρετάλια του εγκαταλειμμένου Uru. Ο χαρακτήρας του παιχνιδιού τουλάχιστον, εκεί παραπέμπει).

Συνοψίζοντας
•  Ξεκίνησε σαν επανάσταση, τελειώνει σαν σαπουνόπερα. Όπως και νάχει, τέλος καλό όλα καλά.

Βαθμολογία: 2,5/5