TRAITORS GATE II: CYPHER


TRAITORS GATE II: CYPHER
Third Person

Developer: 258 Productions
Release: 2003



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Western civilization has just entered a new era of terror. A hostile computer virus, with stealth-like capabilities, threatens to attack and destroy a host of international highly secured satellite and communication systems. The Pentagon traces the location of the ComSat unit to a secret lab complex in the Middle East. An airborne operation is immediately launched: it’s mission, to destroy the lab and the ComSat and prevent further acts of terrorism. Under a high level of security, the U.S. sends in a lone, highly-trained operative."

Στα [+]
•  Τό πρώτο μέρος τού παιχνιδιού, όπου ο Cypher προσπαθεί νά φτάσει στόν προορισμό του κινούμενος μέσα σέ υπόγεια περάσματα, γεμάτα από ευρήματα τού πολιτισμού τών αρχαίων Αιγυπτίων. Η κίνηση του ήρωα δεν είναι κι ό,τι καλύτερο, αλλά οι γρίφοι πού αρχίζεις να συναντάς έχουν ενδιαφέρον. Με δεδομένη και την 3D κατασκευή και την απουσία τών hot spots, ακόμα καί οι πιό απλοί είναι ικανοί να σέ παιδέψουν.

Στα [-]
•  Κατ' αρχάς, ο Τίτλος είναι παραπλανητικός σέ βαθμό απάτης. Η Advenure Company θέλησε ν' αξιοποιήσει εισπραχτικά τόν Τίτλο ενός από τά καλύτερα adventures πού έχουν ποτέ κυκλοφορήσει, αναθέτοντας σέ μιάν άλλη κατασκευάστρια ομάδα τήν "συνέχειά" του, αλλά τό βέβαιο είναι ότι τέτοια συνέχεια δέν υπάρχει. Πέρα από τ΄ότι η ονομασία Traitors Gate παραπέμπει σέ μιά συγκεκριμένη πύλη εισόδου τού Βρεττανικού Μουσείου (άν θυμάμαι καλά) πού εδώ είναι ανύπαρκτη, τό πιό σημαντικό είναι η αλλαγή τών κατασκευαστών. Αλλο Daydream κι άλλο 258 Productions AB...
•  Η πρώτη διάθεση πού σού δημιουργεί συγκρινόμενο με το παλιό, είναι καθαρά αρνητική. O Cypher, πράκτορας τών Μυστικών Υπηρεσιών και ήρωας τού παιχνιδιού, βρίσκεται ριγμένος μέσα σέ κάτι σπηλιές γεμάτες μέ αρχαίες τοιχογραφίες κι αγάλματα, κατευθυνόμενος πρός τήν εχθρική στρατιωτική βάση: Μέ τήν μετατροπή τού προγράμματος σέ 3D, τήν αλλαγή οπτικής σέ τρίτου προσώπου καί τούς θανατηφόρους σκορπιούς νά βρίσκονται πεταμένοι στό πάτωμα, η εικόνα ελάχιστα απέχει από τό Indiana Jones & The Infernal Machine.
•  Το δεύτερο μέρος του παιχνιδιού πού διαδραματίζεται στην εχθρική στρατιωτική βάση. Εχει φτάσει η ώρα πού ο Cypher θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τά διάφορα gadjets πού κουβαλάει μαζί του και πού παραπέμπουν στο αυθεντικό Traitors Gate. Τέτοιον αφελή κι απλοικό σχεδιασμό, δύσκολα νά συναντήσεις ακόμα καί στό πιό κουτό action παιχνίδι.
•  Τά σημαντικά τεχνικά προβλήματα από τά οποία υποφέρει με σημαντικότερο το σημείο πού ο Cypher θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μια πλατφόρμα για ν' ανεβεί στο πιο ψηλό επίπεδο της γαλαρίας: η πλατφόρμα θ' ανέβει μόνη της κι ο Cypher θα κάθεται να την κοιτάει σάν χαζός, ανίκανος νά κάνει τό παραμικρό. (Μετά από πολύ καιρό η Adventure Company εδέησε νά βάλει στό site της ένα λειψό save πού λύνει μέν αυτό τό πρόβλημα αλλά θά δημιουργήσει άλλο αργότερα, όταν θά ψάχνεις απεγνωσμένα γιά τά 3 κλειδιά πού σού λείπουν). Κατά τ' άλλα, όπως τό ν' ανοίξει ξαφνικά τό πάτωμα κάτω από τά πόδια σου καί νά σκοτωθείς ή νά μήν ανοίγει μέ τίποτα μιά πόρτα πού λίγο πιό πρίν ανοιγόκλεινε από μόνη της, ξεπερνιώνται μέ αρκετή δόση υπομονής καί πολύ συχνά saves.

Συνοψίζοντας
•  Το Cypher εμφανίζει όλα τά συμπτώματα μιάς διχασμένης προσωπικότητας: το πρώτο μέρος του θα μπορούσε άνετα να ενταχθεί στο Indiana Jones & The Infernal Machine και το δεύτερο σε κάποιο χαζοΑction της σειράς.
•  Η αιτία του κακού νομίζω ότι βρίσκεται στην φαεινή ιδέα του Τίτλου: μιάς κι ο Cypher θάπρεπε να κάνει και κάτι πού να παραπέμπει στο Traitors Gate, κολλήσανε την τσόντα του τέλους καί ξεμπερδέψανε.
•  Σε συνδυασμό μάλιστα και με τά πολλά τεχνικά προβλήματα πού εμφανίζει και την κούραση πού δημιουργεί το ξεπέρασμά τους, η κατάληξη είναι μία: πολύ κακό για το τίποτα.

Βαθμολογία: 1,5/5