ENTER THE STORY I: LES MISERABLES


ENTER THE STORY I: LES MISERABLES
Interactive Story

Developer: Enter The Story
Release: 2009



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"Jean Valjean is imprisoned for nineteen years for stealing a loaf of bread to feed his sister's starving children. Your mission is to escape police inspector Javert, rescue Cosette, save Marius' life, and save Jean Valjean's soul."

Στα [+]
•  Ο ξεχωριστός τρόπος σχεδιασμού του, μοναδικός καί πρωτοποριακός γιά τό είδος, θυμίζει αρκετά τό τελευταίο μέρος τού Atlantis IV, όπου ο παίκτης, έχοντας τήν μορφή ενός αόρατου πνεύματος, καλείται νά καθοδηγήσει τούς ήρωες τής ιστορίας πρός τήν σωστή κατεύθυνση. Η μέθοδος πού χρησιμοποιείται εδώ βασίζεται σ' ένα διπλό κλίκ τού ποντικιού, τό πρώτο πάνω σ' ένα πρόσωπο καί τό δεύτερο σέ οποιοδήποτε άλλο hot spot τού παιχνιδιού καί μ' αυτό τόν τρόπο σού δίνεται η δυνατότητα νά επηρεάζεις καί νά καθοδηγείς όχι μόνον ένα πρόσωπο, αλλά όλα όσα συμμετέχουν στήν ιστορία. Η ιδέα αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο καθώς, μέ τήν βοήθεια ενός χάρτη πού υπάρχει γιά νά σέ διευκολύνει στίς μετακινήσεις σου, μπορείς νά συνδυάσεις δύο σημεία πού απέχουν κατά πολύ μεταξύ τους.
•  Τά πρωτότυπα γραφικά πού μοιάζουν άλλοτε μέ ξεθωριασμένες γκραβούρες κι άλλοτε μέ ακουαρέλλες, ασπρόμαυρες κατά κανόνα, μέ επιλεκτική χρήση χρωματικών πινελιών.
•  Τά πολλά καί διαφορετικά μουσικά θέματα.

Στα [-]
•  Σάν adventure τό παιχνίδι αποτυγχάνει. Μετά τό αρχικό ξάφνιασμα καί τό ενδιαφέρον πού σού προκαλεί, γίνεται ανιαρό καί κουραστικό. Από τήν μιά μεριά, ο μοναδικός σχεδόν τρόπος εξέλιξης τής ιστορίας γίνεται μέσα από τήν εκτέλεση τών συνεχών υποδείξεων τών ηρώων κι από τήν άλλη, υποχρεώνεσαι σέ μιά διαρκή αναζήτηση ενός προσώπου ή πράγματος υπακούοντας στά hints τού ήρωα "τώρα χρειάζομαι τό Χ αντικείμενο, κάπου τό είδα αλλά δέν μπορώ νά θυμηθώ πού". Αν αναλογιστεί κανείς ότι τό Χ αντικείμενο μπορεί νά βρίσκεται οπουδήποτε μέσα στίς 50-60 οθόνες πού περιλαμβάνονται στό παιχνίδι, είναι εύκολο νά καταλάβει κανείς τήν δοκιμασία νεύρων πού τόν περιμένει. (Γιά νά διευκολύνει τήν κατάσταση ο κατασκευαστής έχει προνοήσει νά σού δίνεται μέ έμμεσο τρόπο μιά σημαντική βοήθεια, αλλά τότε χάνει καί τήν ουσία του τό παιχνίδι).

Συνοψίζοντας
•  Η εξαιρετική δουλειά πού έχει γίνει γιά τήν μεταφορά τού μυθιστορήματος τών "Αθλίων" σέ μιά multimedia εφαρμογή σκοντάφτει πάνω στίς εύκολες λύσεις πού έχουν επιλεγεί γιά τήν διαμόρφωση τών γρίφων του. Τό αποτέλεσμα δέν πρόκειται νά ικανοποιήσει κανέναν: ούτε αυτούς πού θά προτιμούσαν απλά νά παρακολουθήσουν τήν ιστορία χωρίς νά δυσκολεύονται από τήν ανάγκη ενεργούς συμμετοχής τους σ' αυτήν, αλλά ούτε καί τούς adventurάδες πού θά βρούν τούς γρίφους του είτε απλοικούς καί μονότονους, είτε αόριστους κι εκνευριστικούς.


Βαθμολογία: 1,5/5