STILL LIFE II


STILL LIFE II
Police, Third Person

Developer: GameCo Studios
Release: 2009



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"FBI Agent Victoria McPherson is sent to Maine where Audrey Dunnigan's body has just been found. The modus operandi and the video sent to the police and press leave them in no doubt as to the killer's identity: the East Coast Killer has struck again! No clues are picked up during the autopsy, as the serial killer painstakingly washed the body. Once again, the killer has not committed any errors. From her motel room, Victoria comes across a report by Paloma Hernandez, the journalist covering all the crimes bearing the East Coast Killer's signature. Hernandez has been highly critical of the FBI's and Victoria's lack of progress. That does not stop Hernandez from phoning and asking Victoria to meet her later that evening. Hernandez claims to have some so-called clues on the killer in her possession. Victoria flatly refuses. Just moments later, Paloma is kidnapped by the Killer… "

Στα [+]
•  Η χωρίς καθοδήγηση απόλυτη ελευθερία κίνησης, η μη ευθύγραμμη εξέλιξη και οι συνεχείς ανατροπές της ιστορίας, φέρνουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: το ενδιαφέρον.
•  Επιτέλους, τά κοντινά πλάνα κυριαρχούν σ' ένα παιχνίδι Τρίτου Προσώπου!
•  Η προσπάθεια αξιοποίησης του inventory με τρόπο πιο πολύπλοκο από τον συνηθισμένο. Και μπορεί μέν να μην είναι πάντα πετυχημένη (ειδικά αυτό το βγαλμένο απευθείας από το CSI βαλιτσάκι εργαστηριακών αναλύσεων, θα μπορούσε καί να λείπει) αλλά δεν παύει να παραμένει μιά προσπάθεια πρός τή σωστή κατεύθυνση.
•  Η κατάχρηση πού γίνεται στούς γρίφους περιορισμένου χρόνου (γύρω στους 10, αν θυμάμαι καλά) λειτουργεί τελικά θετικά, χάρις στην έξυπνη και "φιλική" διαμόρφωσή τους. (Ακόμα και στο τέλος του παιχνιδιού, όταν βρίσκεσαι μέσα στο γυάλινο δωμάτιο με την Paloma δεμένη στήν ηλεκτρική καρέκλα καί υποτίθεται ότι δέν έχεις περιθώρια αποτυχίας, άν δείς ότι δέν σέ παίρνει ο χρόνος, μπορείς νά επαναφέρεις κάποιο σωσμένο αρχείο καί νά ξαναδοκιμάσεις από τήν αρχή).

Στα [-]
•  Η απουσία και της πιο στοιχειώδους αληθοφάνειας από το σενάριο είναι έντονη από τήν αρχή κι όλας τού παιχνιδιού. Από τη μια μεριά, ένας δολοφόνος πού ξέρει να παίρνει όλα τά απαραίτητα μέτρα προφύλαξης ώστε νά παραμένει γιά τόσα χρόνια ασύλληπτος, όταν απαγάγει τήν Paloma τής αφήνει τό κινητό της ανέπαφο! Από τήν άλλη, η αστυνομικίνα πού ψάχνει τά πάντα γιά νά βρεί κάτι πού θά πρόδιδε τήν ταυτότητα τού serial killer, θεωρεί πώς είναι άνευ σημασίας η εργαστηριακή ανάλυση τών ρούχων τού δολοφόνου!
•  Τό ίδιο σκηνικό συνεχίζεται σ' όλη τήν διάρκεια τού Stil Life II, όταν οι πόρτες και τά τηλέφωνα κλείνουν ή ανοίγουν κατά τό δοκούν, άνθρωποι εμφανίζονται ή εξαφανίζονται από τό πουθενά, οι φωτιές πού βγαίνουν από τούς σωλήνες σε κάποιο σημείο είναι θανατηφόρες ενώ σέ άλλο μετατρέπονται σέ παιδική χαρά, κλπ.κλπ. (καί μιά ερώτηση κρίσεως: πώς περάσανε τόσοι νοματέοι κι ένα αυτοκίνητο τόν εξωτερικό φράχτη μέ τά ηλεκτροφόρα καλώδια καί κατάφεραν νά μπούν στήν αυλή τού σπιτιού;)
•  Οι υπερβολικά πολλές πόρτες πού χρειάζονται κωδικούς για ν' ανοίξουν (έλεος πλέον μ' αυτούς τους κωδικούς!).
•  Κάποιοι γρίφοι τραβηγμένοι από τά μαλλιά (ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί ο ανιχνευτής μετάλλων δεν βρήκε από την αρχή την σιδερένια ρόδα στον κήπο κι έπρεπε να ξανακάνω αργότερα την ίδια διαδικασία γιά νά τήν ανακαλύψω).
•  Αρκετά τεχνικά προβλήματα πού κάνουν τους ήρωες άλλοτε να εξαφανίζονται από την οθόνη, άλλοτε να περνάνε μέσα από τοίχους και να εγκλωβίζονται, άλλοτε να πατάνε εκεί πού δεν θάπρεπε, και πού καταλήγουν βέβαια στο Ctrl-Alt-Del και φτού κι απ' την αρχή.

Συνοψίζοντας
•  Παρ' όλα τά αρνητικά του σημεία (πού δεν είναι και λίγα) το Still Life II έχει ένα μεγάλο προσόν πού σπανίζει στις μέρες μας: δεν μοιάζει με κανένα από τά παιχνίδια πού έχεις ήδη παίξει. Και θα ήταν και σαφώς καλύτερο, τουλάχιστον όσον αφορά τήν αληθοφάνειά του, αν είχε αποδεσμευτεί από τόν τίτλο τού Still Life καί είχε βασιστεί πάνω σ' ένα διαφορετικό σενάριο.

Βαθμολογία: 3/5