BLACK MIRROR II


THE BLACK MIRROR II
Third Person

Developer: Cranberry Production
Release: 2010



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Twelve years after the events of Black Mirror the coast village of Biddeford Maine is gleaming in the colours of Indian Summer. Here works Darren, the main hero of the game, as a temp in a photo studio. One day, a stunning English girl named Angelina steps into the shop to have her picture taken. Darren is instantly captivated by her beauty... During the next weeks, the student is plagued by nightmares and he starts a journey leading him to Willow Creek, the village of Black Mirror Castle where the tragedy of part one took place."

Στα [+]
•  H πετυχημένη σύνδεση της ιστορίας με το Black Mirror I το κάνει να μοιάζει σαν μια πραγματική συνέχειά του, δικαιολογώντας απόλυτα τον τίτλο του -- πράγμα όχι και τόσο συνηθισμένο, αν σκεφτεί κανείς κάποιες άλλες παρεμφερείς προσπάθειες (Traitors Gate, Safe-cracker, Still Life) όπου τό ΙΙ δέν έχει καμιά σχέση μέ τό Ι.
•  Η αρχική εξάπλωση της δράσης σε 5 διαφορετικά σημεία και οι παράλληλες, φαινομενικά ασύνδετες, ιστορίες πού προοδευτικά αναπτύσσονται, κεντρίζουν το ενδιαφέρον για την συνέχεια.
•  Η απάντηση σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια χρήσης ενός αντικειμένου του inventory: ένας λιτός, υπόκωφος θόρυβος σε πληροφορεί σύντομα κι απλά ότι αυτό πού δοκίμασες δεν γίνεται. Μια ιδέα πού θ' άξιζε νά τήν ακολουθήσουν καί πολλοί άλλοι κατασκευαστές (μέ πρώτη καί καλύτερη τήν City Interactive) απαλλάσσοντάς μας από τήν ακουστική ρύπανση πού δημιουργούν τά χαζά σχόλιά τους στίς ανάλογες περιπτώσεις.

Στα [-]
•  Από βαρετά έως εκνευριστικά εύκολο. Σά να μην έφτανε τ' ότι οι βασισμένοι σχεδόν αποκλειστικά στο inventory γρίφοι του παιχνιδιού ακολουθούν την πλέον πεπατημένη και συμβατική διαμόρφωση, έχεις και τον ήρωα, κάθε τρείς και λίγο, να σε καθοδηγεί για το τι πρέπει νά κάνεις καί πώς μπορείς ν' αξιοποιήσεις τά ευρήματά σου.
•  Μ' εξαίρεση 3-4 στατικά παζλάκια πού έχουν ενδιαφέρον, όλο τό υπόλοιπο παιχνίδι τρέχει ακατάπαυστα μέ αποτέλεσμα πολύ γρήγορα ν' αρχίσεις νά αισθάνεσαι σάν καραγκιοζοπαίχτης πού απλά κινεί τά νήματα γιά νά προχωράει η ιστορία, περιμένοντας με ανυπομονησία τό τέλος τής παράστασης.
•  Τά μακροσκελή περιγραφικά σχόλια του ήρωα. Με κάθε κλίκ πάνω σε κάποιο hot spot, ακόμα και στα πιο ασήμαντα, ο Darren αρχίζει να βγάζει ένα μικρό λογίδριο πού κατά κανόνα εξαντλείται μόνο μετά από 2-3 κλίκ στο ίδιο σημείο. Μέχρι να καταλάβεις ότι όλη αυτή η φλυαρία είναι παντελώς άχρηστη καί ν' αρχίσεις τ' απανωτά κλίκ αδιαφορώντας γιά τά λεγόμενά του, έχεις ήδη φτάσει στά πρόθυρα νευρικής κρίσης.
•  Το αρχικό ενδιαφέρον τής ιστορίας εξανεμίζεται σχετικά γρήγορα από την επανάληψη για χιλιοστή φορά του σενάριου "πρέπει να ελευθερώσω την αγαπημένη μου από την μυστική αίρεση πού την κρατάει φυλακισμένη". Οι λίγο-πολύ αναμενόμενες ανατροπές στο τέλος τού παιχνιδιού, δέν αρκούν γιά νά δικαιολογήσουν τό πελώριο χάσμα πού ανοίγει στήν σχέση τού ήρωα μέ τό ζητούμενο τής ιστορίας.
•  Η σχεδόν μόνιμη στα σύγχρονα adventures Τρίτου Προσώπου εμφάνιση, με τά μακρινά πλάνα και την ανάγκη για σάρωμα της οθόνης στα τυφλά προκειμένου ν' ανακαλύψεις τά hot spots.
•  Αυτή η ανικανότητα πολλών σύγχρονων κατασκευαστών να κατανοήσουν το προφανές, αρχίζει να γίνεται ανησυχητική. Είναι άραγε τόσο δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι δεν μπορείς να βάζεις τον ήρωα να σού περιγράφει τά χαρακτηριστικά του προσώπου κάποιου όταν αυτό πού βλέπει είναι μόνον η πλάτη του (Βλ. σκηνή στή σκάλλα τού ξενοδοχείου) ή ότι τά άνοστα καλαμπουράκια δέν έχουν θέση σέ στιγμές πού, υποτίθεται, θέλεις να διαμορφώσεις σκηνικό έντασης καί αγωνίας;

Συνοψίζοντας
•  Σαν την διαφόρων ειδών πραμάτεια πού κυκλοφορεί στα καλάθια της αγοράς: μετά από συνεχές ψάξιμο όλο και κάτι αξιόλογο μπορεί να βρείς, αλλά το θέμα είναι αν άξιζε τον χρόνο και τον κόπο σου.

Βαθμολογία: 2/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

Το 80% των adventures Τρίτου Προσώπου πού έχουν κυκλοφορήσει τά τελευταία 4-5 χρόνια.