BARON WITTARD: NEMESIS OF RAGNAROK


BARON WITTARD: NEMESIS OF RAGNAROK
Mystery, First Person

Developer: Wax Lyrical Games
Release: 2011



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"The eccentric architect Baron Wittard has built something really special: a city inside a building. This monumental pleasure dome, called 'The Utopia', features 1000 apartments, a shopping mall, and hundreds of offices and leisure facilities. All under one roof. Its grand opening was supposed to have been two years ago. That event never happened. A chain of mysterious events has now left the Utopia abandoned and silent. People have gone missing. Electromagnetic disturbances are increasing. These happenings all point to Wittard's desolate Utopia. Armed with only a camera and a torch, you must journey there alone to explore its winding corridors, its secret passageways, and its gloomy halls. Local townspeople say Wittard kept a terrible secret. They speak fearfully of someone or something malevolent lurking at his city. They say it is waiting and growing in power. They say time is running out..."

Στα [+]
•  Όλα τά προτερήματα ενός adventure πρώτου προσώπου, με οπτική γωνία 360 μοιρών και χωρίς ευθύγραμμη εξέλιξη.
•  Ατμοσφαιρικό κι ενδιαφέρον (με πρώτη ματιά τουλάχιστον) περιβάλλον, καλοσχεδιασμένο και αρκετά λεπτομερειακό. Διακριτική μουσική υπόκρουση, συνδυασμένη ιδανικά με τους φυσικούς ήχους.
•  Δυνατότητα γρήγορης μετακίνησης στους χώρους του κτιρίου μέσα από έναν μικρό κι εύχρηστο χάρτη.
•  Προσεγμένη οριοθέτηση των hot spots (για ν' ανοίξεις την πόρτα θα πρέπει να σημαδέψεις το χερούλι κι όχι όπου νάναι, όπως γίνεται συνήθως).
•  Ιδιαίτερα συγκρατημένη χρήση των σκηνών πού περιμένει κανείς νά βρεί σ' ένα adventure Τρόμου. Χωρίς να λείπουν και τά σημεία πού θα σε κάνουν να πεταχτείς, απουσιάζουν εντελώς όλες αυτές οι αιματοστάζουσες, αιματοπλημμυρισμένες κι αιματο-θέλω-να-ξεράσω σκηνές.

Στα [-]
•  Ολες οι μεγαλόστομες περιγραφές για την Utopia, σαν ένα κτίριο πού στεγάζει μιαν ολόκληρη πόλη με 500 πολυτελή διαμερίσματα, 500 γραφεία, πολυκαταστήματα και δεν ξέρω τι άλλο, εμφανίζονται νά υπάρχουν μόνον στήν φαντασία τών συντακτών τους. Στην πραγματικότητα αυτό πού βλέπεις είναι ένα ξενοδοχείο δεύτερης κατηγορίας πού θυμίζει έντονα, τόσο σ' έκταση όσο καί σ' εμφάνιση, τό ξενοδοχείο τού σιδηροδρομικού σταθμού στό Dark Fall III: Lost Souls. Οχι ότι κάτι τέτοιο είναι σώνει καί καλά κακό, απλά δέν κα-ταλαβαίνεις πρός τί όλες αυτές οι αδικαιολόγητες φανφάρες.
•  Η πλειοψηφία των γρίφων βασίζεται σέ παζλάκια δανεισμένα από τήν Επίτομη Εγκυκλοπαίδεια "Puzzles και Γρίφοι Ανά τους Αιώνες": Μαγικό Τετράγωνο, Slider puzzle, μερικές παραλλαγές της Κινέζικης Ντάμας και πολλά άλλα ανώνυμα αλλά ήδη πολυχρησιμοποιημένα από την εποχή του 7th Guest.
•  Ελάχιστοι είναι οι γρίφοι πού βασίζονται σε πληροφορίες πού θα πρέπει ν' αντλήσεις μέσα από το περιβάλλον. Παρ' όλη την αρκετά μεγάλη έκταση των χώρων και την λεπτομερή απεικόνισή τους, η χρησιμότητά τους περιορίζεται κατά κανόνα στόν διακοσμητικό ρόλο. Αυτό φαίνεται να το κατάλαβαν κι οι ίδιοι οι κατασκευαστές - κάπως αργά είναι η αλήθεια - καί προσπάθησαν νά καλύψουν τό κενό σκορπίζοντας δεξιά κι αριστερά τεσσάρων ειδών πολύχρωμες ενδείξεις τίς οποίες θά πρέπει νά μετράς σ' όλη τήν διάρκεια τού παιχνιδιού προκειμένου ν' ανοίξεις στό τέλος ένα χρηματοκιβώτιο!
•  Τι τους θέλουν τους διαλόγους όταν δεν μπορούν να βρούν τά κατάλληλα άτομα για να τους αποδώσουν; Το ν' ακούς τον άλλον να περιγράφει μια φωτεινή σκιά πού έρχεται καταπάνω του και να μιλάει σά να μεταδίδει ποδοσφαιρικό αγώνα, μόνο την αίσθηση της γελοιότητας μπορεί νά προκαλέσει, όχι τού τρόμου.

Συνοψίζοντας
•  Η μέτρια ποιότητα των γρίφων (και μερικές φορές κακή - πού σημαίνει απαραίτητο το λυσσάρι) υποβιβάζει σημαντικά μιάν αξιόλογη κατά τ' άλλα δουλειά, πού είχε όλες τις προδιαγραφές για κάτι πολύ καλύτερο.

Βαθμολογία: 3/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

DARK FALL I: THE JOURNAL
DARK FALL III: LOST SOULS
ΤΗΕ FORGOTTEN: IT BEGINS…
SCRATCHES