ANNA
ANNA
Horror, First Person
Developer: Dreampainters
Release: 2012
Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves
"The game is based on real footage taken from the D’Ayas Valley, an Alpine region in north-western Italy. The main character has come back to a sawmill in the valley to discover the meaning of some nightmares. He doesn’t know what he will find, but the weight of his past is stronger than any reason. He must enter the sawmill and resolve puzzles to finally meet his destiny. There will be dark presences waiting for him, but his greatest enemy will be his mind... Anna is an adventure game designed to analyze what the player does and react around his behaver. It features three ending according to how much the character has gone deep into madness. The more you play, the more you find, but to really discover everything, you'll have to lose yourself."
Στά [+]
• Πειστική ατμόσφαιρα, πετυχημένες εναλλαγές στόν φωτισμό καί τήν διαφοροποίηση τών χώρων.
• Καλή μουσική, άν καί κάπως ρομαντική γιά ένα τέτοιο περιβάλλον.
Στά [+] καί [-]
• Η ολοφάνερη σύγχιση πού επικρατεί στήν περιγραφή τού παιχνιδιού από τούς κατασκευαστές του καί η μεταφυσική φλυαρία πού προσπαθεί νά τήν καλύψει, εκφράζεται μέ τόν καλύτερο τρόπο στούς γρίφους. Αν καί όλοι τους βασίζονται πάνω στά λιγοστά αντικείμενα τού inventory, δέν υπάρχει περίπτωση νά μήν σέ παιδέψουν καί νά μήν αναγκαστείς νά καταφύγεις σ' επινοήσεις πού δέν φαίνεται νά έχουν κανένα νόημα, απλά καί μόνο επειδή δέν έχεις τίποτ' άλλο νά κάνεις... (καί πρός μεγάλη σου έκπληξη καί κατάπληξη θά δείς νά δικαιώνεσαι!)
• Αυτός ο χαρακτήρας τού απροσδόκητου είναι σίγουρο ότι θά ενοχλήσει πολλούς, πού θ' αρχίσουν νά μιλάνε γιά "παράλογους",
"αυθαίρετους", κλπ. γρίφους. Προσωπικά, πιστεύω ότι είναι τό καλύτερο στοιχείο τού παιχνιδιού κι αυτό ακριβώς πού τό ανεβάζει ένα σκαλί παραπάνω σέ σχέση μέ τά συναφή.
• Γιατί, ναί μέν τίς περισσότερες φορές σού είναι αδύνατο νά καταλάβεις τήν λίγο-πολύ ανύπαρκτη σχέση πού χαρακτηρίζει κάποια "use" αντικειμένων, αλλ' από τήν άλλη, αυτό πού μετράει είναι η αίσθηση τής βήμα-βήμα προσέγγισης στήν ολοκλήρωση, αυτή η αίσθηση πού χαρακτήριζε τά παλιά adventures καί πού έχει εξαφανιστεί σχεδόν στίς μέρες μας όπου μετά από ένα τέταρτο παιχνιδιού έχεις ήδη σχηματισμένη τήν είκόνα τής εξέλιξής τους.
Στά [-]
• Αν κι έχεις φτάσει σχεδόν στό τέλος τού παιχνιδιού, ακόμα δέν μπορείς νά καταλάβεις γιά ποιό λόγο έχεις έρθει στό συγκεκριμένο κτίριο, τί σχέση έχει μέ σένα, ποιά είναι αυτή η Αννα καί τί ρόλο παίζει στήν ιστορία, ποιά είναι τά δίδυμα πού σού προκύπτουν ξαφνικά, πώς γίνεται η φωνή πού ακούγεται νά σού μιλάει νά ξέρει πράγματα πού στήν πραγματικότητα δέν τά ξέρεις ούτε σύ, κλπ. κλπ. Καί δέν μιλάμε γιά μιά "θολή" καί προοδευτική ανάπτυξη τής ιστορίας, αλλά γιά μιά ασύνδετη παραθέση φαντασιώσεων - στήν καλύτερη περίπτωση - χωρίς αρχή καί τέλος.
• Η απουσία ενός flash-back, κάποιων σημειωμάτων ή ομιλιών από τό παρελθόν, ή δέν ξέρω τί άλλο, πού θά σ' έβαζε σέ μιά προσπάθεια ταχτοποίησης τού παρόντος μέ βάση τά στοιχεία τού παρελθόντος κι όχι εντελώς στά τυφλά. Οσο ευπρόσδεκτη κι άν είναι η έκπληξη, τό νά προσπαθείς νά διαβάσεις μιά μαύρη οθόνη δέν είναι κι ό,τι τό καλύτερο...
Συνοψίζοντας
• Εχω τήν εντύπωση ότι βιάστηκαν νά τό κυκλοφορήσουν οι Ιταλοί κατασκευαστές του. Μέ λίγη δουλειά παραπάνω θά μπορούσε νά συγκαταλέγεται ανάμεσα στά καλύτερα τού είδους.
Βαθμολογία: 3/5
Παρεμφερείς Τίτλοι
ANNA: EXTENDED EDITION
DARK FALL III: LOST SOULS
DARKNESS WITHIN II: THE DARK LINEAGE