DRACULA IV: THE SHADOW OF THE DRAGON


DRACULA IV: THE SHADOW OF THE DRAGON
Horror, First Person

Developer: Koalabs
Release: 2013



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"A cargo ship carrying a valuable collection of artwork for the Metropolitan Museum of Art sinks. A few months later, one of the paintings resurfaces in Hungary. The Museum sends the art restorer Ellen Cross to authenticate the painting. She would never have guessed that this mission would take her all across Europe, on the trail of the portrait of the famous prince of Wallachia, Vlad Tepes. The young woman is afflicted with a serious illness. From Budapest to Istanbul, she follows the trail of the painting and plunges into a conflict between the first vampire and the "Shadow of the Dragon"—a secret order which dreams of producing a new lineage of creatures, free from Dracula's grasp."

Στα [+]
•  Η επανεμφάνιση δυό ικανότατων ομάδων στήν διαμόρφωση τού παιχνιδιού: τών TOTM Studio καί Mzone Studio ( The Secrets Of Da Vinci: The Forbidden Manuscript, Journey To The Moon). Μαζί μέ τήν Koalabs (σάν συνέχεια ή προέκταση τής Kheops μού μοιάζει) δημιουργoύν ένα κατασκευαστικό τρίο πού παραπέμπει στίς πετυχημένες κυκλοφορίες τής προηγούμενης δεκαετίας.
•  Πρώτου Προσώπου μέ δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών, πού σημαίνει κοντινά πλάνα ομορφων καί μέ κάθε λεπτομέρεια διαμορφωμένων χώρων.

Στα [-]
•  Η ηθελημένη* αποσιώπηση από τούς εκδότες ότι τό Dracula IV δέν αποτελεί έναν ολοκληρωμένο Τίτλο, αλλά τό Πρώτο Κεφάλαιο τού Τίτλου. Πού σημαίνει πολύ μικρή διάρκεια, ανολοκλήρωτη ιστορία καί ληστρική τιμή πώλησης.
•  Πέρα από τήν ολοφάνερη κοροιδία, ο κατακερματισμός τού Τίτλου έχει καί τίς αρνητικές του συνέπειες στό ίδιο τό παιχνίδι: τό πρόβλημα υγείας πού αντιμετωπίζει η ηρωίδα καί η ανάγκη της νά χαπακώνεται, σίγουρα θά παίξει έναν σημαντικό ρόλο στήν εξέλιξη τής ιστορίας, αλλά σ' αυτό τό κεφάλαιο, η έμφαση πού δίνεται στά φάρμακα καί τίς βιταμίνες φαίνεται εντελώς αδικαιολόγητη, ακατανόητη καί βλακώδης.
•  Είναι τόσο πολύ δύσκολο νά καταλάβουν επί τέλους οι κατασκευαστές ότι ο ήρωας τού παιχνιδιού δέν μπορεί νά "ξέρει" παραπάνω πράγματα από τόν παίχτη; Τί πάει νά πεί "Δέν έχω νά κάνω τίποτα εκεί" στήν προτροπή νά πάει στό νεκροταφείο. Καί γιατί νά μήν αφήνουν τόν ίδιο τόν παίχτη νά τό διαπιστώσει, στερώντας του έτσι ένα μεγάλο μέρος από τήν ευχαρίστηση τής εξερεύνησης νέων χώρων καί τήν προσπάθεια σύνδεσης καί συσχετισμού τών νέων ευρημάτων; Τό ότι διευκολύνεται έτσι η κατασκευή τού παιχνιδιού, είναι αυτονόητο, αλλά η ερώτηση κρίσεως είναι άν αξίζει η σημαντική υποβάθμιση τού ενδιαφέροντος στό όνομα τής κατασκευαστικής διευκόλυνσης.
•  Οι ατυχείς προσπάθειες πού γίνονται τελευταία γιά μιά μίξη adventure καί casual. Ενα πάντρεμα πού, σύμφωνα μέ κάποιους διπλωματούχους ηλίθιους τού marketing, θ' αποφερει καλύτερες πωλήσεις, αλλά πού, στήν πραγματικότητα, φέρνει τ' αντίθετα αποτελέσματα, καθώς γιά μέν τούς adventurάδες τό παιχνίδι γίνεται β' διαλογής, οι δέ casualάδες θά προτιμήσουν ν' αγοράσουν κάποιον ισάξιο τίτλο από τίς δεκάδες προσφορές πού βρίσκονται στό καλάθι τών 3-5 ευρώ, παρά νά δώσουν 20 στήν Microids.

Συνοψίζοντας
•  Παρακάμπτοντας τίς αρνητικές παρατηρήσεις (οι περισσότερες αφορούν τούς εκδότες στό κάτω-κάτω καί όχι τούς κατασκευαστές) αυτό πού μένει είναι μιά γεύση από την παλιά χρυσή εποχή τών adventures.

Βαθμολογία: 3/5


[*]  Καί τ' ότι είναι συνειδητή η κοροιδία, φαίνεται καί από τήν ονομασία τού επόμενου Κεφάλαιου, πού θά είναι DRACULA V!!! -- Κι άς μήν μάς πεί η Microids ότι δέν ξέρει πώς τά IV, V, VI κλπ. όταν δέν συνοδεύονται από κάποιο προσδιορισμό (Chapter, Part, Act κλπ. κλπ.) δίνονται μόνο σέ Ολοκληρωμένους Τίτλους καί όχι σέ Κεφάλαια. Τό ίδιο παραπλανητική είναι καί η έκφραση "Τριλογία", όπως θέλει ν' αποκαλεί τά Τρία Κεφάλαια, αγνοώντας σκόπιμα ότι οι Τριλογίες αποτελούνται από Τρείς Ολοκλήρωμένους Τίτλους καί όχι από Τρία Κεφάλαια. (Τριλογία είναι τό Black Mirror, π.χ., όχι τό Cognition...).