TRÜBERBROOK
TRÜBERBROOK
Third Person
Developer: Btf
Release: 2019
Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves
"A thrilling mystery adventure game set in rural Germany in the late 1960s. The player takes the role of young american physicist Tannhauser, who happens to end up in the eponymous village of Trüberbrook, an ageing but beautiful health resort somewhere in the remote and densely forested countryside of West Germany. Tannhauser, while working on his PhD thesis, comes to Trüberbrook seeking to crack a tiresome mental block. But the closer he gets with the gruffy but warm-hearted hicktown villagers, something seems strangely spaced out. He soon suspects that in this lovely village, there is more than meets the eye. As the story proceeds, the superficial native german “heimat” setting evolves into an increasingly puzzling sci-fi mystery. Tannhauser teams up with Gretchen, a paleoanthropologist seeking to unravel the folkloristic mysteries surrounding the village. He also bumps into the enigmatic inventor Lazarus Taft, a stranded traveler yearning for home."
Στα [+]
• Η εμφάνιση, ισάξια μέ τό καταπληκτικό The Dream Machine.
• Η επισήμανση στά hot spots τής δυνατότητας πού έχεις νά χρησιμοποιήσεις κάποιο ή κάποια από τά αντικείμενα τού inventory σέ απαλλάσσει από τά βαρετά "κλίκ μέ όλα πάνω σέ όλα". Καί ναί μέν μπορεί ν' ακούγεται σάν μειονέκτημα, ότι δηλαδή αφαιρεί ένα μεγάλο μέρος τής δυσκολίας καί τού ενδιαφέροντος από τό παιχνίδι, αλλά στήν προκειμένη περίπτωση κι εξ αιτίας τής λογικής πού διακατέχει τόν σχεδιασμό του, είναι π ο λ ύ μ ε γ ά λ ο προσόν...
• Η έξυπνη ιδέα τής ηχογράφησης από τόν ήρωα τών σύντομων περιγραφικών σχολίων του γιά ό,τι αντικρύζει, κάτι δηλαδή πού συνήθως γίνεται μέσα από βαρετούς καί φλύαρους διαλόγους.
Στα [-]
• Τό mystery στοιχείο πού δίνεται στόν χαρακτηρισμό του καί αναφέρεται καί σέ πολλές κριτικές, είναι ανύπαρκτο. Στήν πραγματικότητα πρόκειται γιά μιά συνηθισμένη ιστορία Τρίτου Προσώπου, μέ τόν ήρωα νά προσπαθεί (γιά πολλοστή φορά) νά σώσει τόν κόσμο καί μάλιστα ακολουθώντας σέ μεγάλο βαθμό τήν πιό κοινότυπη cartoonίστικη μεθοδολογία σχεδιασμού γρίφων ("φέρε μου αυτό νά σού δώσω εκείνο", "βρέσε τά 3-4 πράγματα τής λίστας πού χρειαζόμαστε", κλπ.).
• Κάποια μπερδέματα στήν αφήγηση μέ ετεροχρονισμένες ή βγαλμένες από τό πουθενά σκηνές, εμένα τουλάχιστον δέν μού κολλάνε πουθενά καί τίς θεωρώ σάν αποτυχημένες προσπάθειες νά παραπέμψουν σέ κάτι "βαθύτερο" απ' αυτό πού υπάρχει ή, στήν καλύτερη περίπτωση, νά προετοιμάσουν τό έδαφος γιά μιά συνέχεια όπου θά εξηγηθούν τά πάντα. (Βλ. καί τήν σκηνή στό βιντεάκι μέ τά Credits (5:20-6:20) τού παιχνιδιού, - μιά σκηνή πού δέν πιστεύω νά τήν είδαν καί πολλοί...).
• Οι πολλοί περιορισμένοι χώροι (μιά-δυό οθόνες κατά κανόνα) σέ κάθε καινούργια περιοχή πού ανοίγεις καί τό ελάχιστο γριφικό ενδιαφέρον πού περιέχουν.
• Η σχετική ευκολία τών περισσότερων γρίφων καί η προσπάθεια νά δυσκολέψουν μέσα από κακές (σχεδόν αόρατα hot spots) ή απαράδεκτες (κοινώς γιά σφαλιάρες) επινοήσεις πού μού στοίχισαν μιά μέρα άκαρπου ψαξίματος (περίπτωση ταίσματος πουλιών, όπου ναί μέν μπορείς νά καταλάβεις ότι θά πρέπει νά τά χοντρύνεις αλλά τ' ότι αυτό δέν γίνεται στά μέρη όπου θάπρεπε κανονικά, δηλαδή στόν σκουπιδότοπο ή στό κουφάρι τού ζώου, αλλά στό πιό άσχετο μέρος καί μάλιστα μέσα από έναν εντελώς ασυνήθιστο χειρισμό, μόνο τυχαία μπορείς νά τό ανακαλύψεις...).
• Η παντελής απουσία κάποιας περιγραφής ή έστω μιάς ονομασίας στά αντικείμενα πού υπάρχουν στό inventory! Σέ δυό-τρείς τουλάχιστον περιπτώσεις σού είναι αδύνατον νά καταλάβεις τί είναι αυτό πού βάζει στήν τσέπη του ο ήρωάς σου. Πρόσθεσε σ' αυτό καί τήν ανάγκη νά πατάς τό I γιά τήν εμφάνισή του (ενώ τό δεξί πλήκτρο τού ποντικιού, πού θάκανε τά πράγματα πολύ πιό εύκολα, μένει αχρησιμοποίητο) γιά νάχεις μιά καλή εικόνα απρόσμενης προχειρότητας.
Συνοψίζοντας
• Η εμφάνιση σέ προδιαθέτει γιά ένα εξίσου καλό περιεχόμενο τό οποίο όμως, τελικά, ανακαλύπτεις ότι δέν είναι τής αντίστοιχης ποιότητας.
Βαθμολογία: 2,5/5
Σχόλια Επισκεπτών