ΤΗΕ LOST CROWN


ΤΗΕ LOST CROWN
Horror, Third Person

Developer: Darkling Room
Release: 2008



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Unravel an Ancient Mystery and search for hidden treasures on England's fog-shrouded coastline, famed for its legends of smugglers, pirates and ghosts. Join ghost-hunters Nigel Danvers end Lucy Reubans as they investigate a tale of horror and haunting. Wielding the tools of the modern-day ghost-hunter in a cinematic, richly detailed interactive world of wind-swept coastlines and crumbling crypts, you will be captivated, taunted and teased by mind-bending puzzles and interactions with the town "locals". But, be warned. There are those who seek to prevent the disturbance of that which should lay buried. With nerves of steel and wits to match, in your search for The Lost Crown you will soon discover long-lost secrets previously known only to the dead!"

Στα [+]
•  Το καλύτερο μέρος του παιχνιδιού βρίσκεται στήν οπτικοακουστική πλευρά του: Η επιλεκτική χρήση χρώματος στα ασπρόμαυρα γραφικά και οι πολύ προσεγμένες λήψεις της κάμερας πού παρακολουθεί την κίνηση του ήρωα, δημιουργούν μιάν εντυπωσιακή ατμόσφαιρα καί κάποιες πανέμορφες εικόνες.
•  Η υποδειγματική ισορροπία ανάμεσα στήν μουσική επένδυση, τούς ήχους τού περιβάλλοντος καί τήν σιωπή. Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές πού, αν και υποχρεωμένος να περνάς ξανά και ξανά από τις ίδιες περιοχές, δεν θα αισθανθείς ποτέ κούραση από τους επαναλαμβανόμενους θορύβους ή μουσικές επιλογές.
•  Οι δυό τελευταιες ημέρες παραμονής του Denver στο Saxton. Εχοντας τελειώσει με την συλλογή φωτογραφιών και ήχων από τά διάφορα φαντάσματα πού κυκλοφορούν στο χωριό, ο ήρωας επικεντρώνεται στο σκοπό του κι ο παίχτης σταματάει να ταλαιπωρείται από τίς κουτές καί άχρηστες δοκιμασίες τών προηγούμενων ημερών.

Στα [-]
•  Ο Jonathan Boakes θέλησε να φτιάξει μιά πολυφορτωμένη ιστορία και να χωρέσει μέσα τά πάντα: θεωρίες για φαντάσματα, αναπαύσεις ψυχών, ιστορικές αναζητήσεις, φολκλορικό χρώμα, αστυνομικές έρευνες, ίντριγκες κι ανατροπές. Είναι προφανές ότι σ' αυτό το πολύ δύσκολο εγχείρημα απέτυχε παταγωδώς καί τό μεγαλύτερο μέρος τού παιχνιδιού υποφέρει εξ αιτίας τών αδέξιων χειρισμών τού κατασκευαστή νά χωρέσει τά πάντα μέσα στήν περιορισμένη διάρκεια τών 2 cd's.
•  Το αντίκτυπο της αποτυχίας είναι ολοφάνερο: Υπάρχει μια πληθώρα κινήσεων και περιστατικών στήν όλη δραστηριότητα τού ήρωα πού φαίνονται να είναι εντελώς ακατανόητες με βάση καί τήν πιό στοιχειώδη λογική. Δεν μπορείς να καταλάβεις π.χ. γιατί τά οικόσημα τής εκκλησίας πρέπει νά περιμένεις νά έρθει τό βράδυ γιά νά τά φωτογραφίσεις καί νά τά χρησιμοποιήσεις στό άγαλμα, γιά ποιό λόγο επιμένεις νά κάνεις συλλογή από τά ακατάληπτα λόγια τών φαντασμάτων καί γιατί επιμένεις ότι "πρέπει ν' ακούσεις τήν ταινία" τή στιγμή πού δέν μπορείς νά καταλάβεις τί λένε κι ούτε έχεις τήν δυνατότητα νά επεξεργαστείς τήν φωνή τους, τί εξυπηρετεί η συνεχής φωτογράφηση τών φαντασμάτων, γιά ποιό λόγο θά πρέπει νά μετακινήσεις τρείς ογκόλιθους γιά νά δείς μιάν εκκλησία τήν ύπαρξη τής οποίας θά μπορούσες νά τήν είχες πληροφορηθεί από τούς χάρτες πού κουβαλάς ή από τίς συζητήσεις σου μέ τούς κατοίκους, πώς γίνεται καί μέ κάποια από τά φαντάσματα μπορείς νά πιάνεις τήν κουβέντα καί μέ άλλα όχι, πώς είναι δυνατό ένα άτομο νά ρωτάει σοβαρά-σοβαρά "μπορώ νά έρθω τό βράδυ στό Μουσείο καί νά κυνηγήσω φαντάσματα;" κι ο συνομιλητής του νά τού απαντάει κανονικά, σάν ν' άκουσε τήν πιό φυσική ερώτηση πού θα μπορούσε να του γίνει… Δεκάδες μικρές λεπτομέρειες πού από μόνες τους μπορεί ν' ακούγονται γι' ασήμαντες αλλά συγκεντρωμένες όλες μαζί μοιάζουν ν' απαρτίζουν ένα ανόητο σύνολο.
•  Η απλοική χρήση των μηχανημάτων πού κουβαλάει πολύ γρήγορα μετατρέπεται σε μια ρουτινιάρικη και βαρετή διαδικασία. Φωτογραφίζεις χωρίς να μπορείς να δείς κάτι συγκεκριμένο, μαγνητοφωνείς χωρίς να μπορείς να καταλάβεις τι λέγεται, προς τι λοιπόν η όλη διαδικασία; Απλά καί μόνο γιά νά συμπληρωθεί η συλλογή;
•  Η ύπαρξη αρκετών γρίφων πού σε κάνουν ν' αναρωτιέσαι αν παίζεις παιχνίδι της Nancy Drew ή του Delaware. Είναι άξιο απορίας τό πώς τά κατάφερε ο δημιουργός τού Dark Fall νά καταφεύγει σέ τόσο φτηνά τεχνάσματα διαμόρφωσης γρίφων.

Συνοψίζοντας
•  Κατά διαστήματα τό παιχνίδι διασχίζει όλη την κλίμακα των δυνατών χαρακτηρισμών, από τό "απόλυτη κουταμάρα" μέχρι τό "εξαιρετικό". Αυτό πού μένει τελικά είναι ένας μέσος όρος με κύριο στοιχείο την κούραση πού προκαλεί τίς τρείς πρώτες ημέρες η συμμετοχή σε μια φλύαρη, ασύνδετη καί αρκετά συχνά, κουτή εξιστόρηση αλλά καί η ενδιαφέρουσα δράση τίς δυό επόμενες. Στά θετικά ακόμα, η εξαιρετική ατμόσφαιρα καί κάποιες στιγμές έντονης ανατριχίλας.

Βαθμολογία: 3/5