RHEM III: THE SECRET LIBRARY


RHEM III: THE SECRET LIBRARY
Fantasy, First Person

Developer: Knut Muller
Release: 2007



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"After you have found a letter from Zetais with instructions you start the journey to Rhem once again... On your arrival you meet Kales who has discovered that a mysterious artefact, a black gem, is hidden somewhere on Rhem. Because the doorway must be opened by two persons but remains open just long enough for only one person to slip through, you are the only one accessing this new part of the island. Once again, left on your own you must uncover these new secrets of Rhem."

Στα [+]
•  Αν καί στήν ουσία τό παιχνίδι είναι σχεδόν ολόιδιο μέ τά δυό προηγούμενα όσον αφορά τόν σχεδιασμό, ελάχιστη σημασία έχει στήν πράξη, αφού αυτό πού σέ καθηλώνει είναι η εκπληκτική καί αστείρευτη ικανότητα τού κατασκευαστή του στήν διαμόρφωση εξαιρετικών γρίφων.

Στα [-]
•  Το τέλος του παιχνιδιού έρχεται απότομα και πρόωρα. Σε μια δουλειά που τίποτα δεν υπάρχει στην τύχη κι όλα δουλεύουν με βάση την τετράγωνη λογική και την παρατηρητικότητα, είναι ανεπίτρεπτο να συνειδητοποιείς ξαφνικά ότι εγκαταλείπεις τό Rhem αφήνοντας πίσω σου κλειστά κουτιά, σύμβολα καί υποδείξεις πού δέν σού χρησίμεψαν σέ τίποτα κι έναν ανεξερεύνητο χώρο πίσω από μιά γέφυρα πού μάταια προσπαθούσες νά τήν κάνεις νά δουλέψει. Είναι παραπάνω από προφανές ότι κάποια τμήματα τού παιχνιδιού αφαιρέθηκαν τήν τελευταία στιγμή (γιά λόγους χώρου ίσως) ή δέν ολοκληρώθηκαν. Οπως καί νάχει, είναι τό τελευταίο πράγμα πού θά περίμενες από κάποιον πού μέ τίς προηγούμενες δουλειές του έχει διδάξει τόν απόλυτο ορθολογισμό.
•  Η υπερβολική χειρωνακτική δουλειά πού πρέπει νά κάνεις, καταγράφοντας τά δεκάδες σχέδια, σύμβολα, χρώματα κλπ. πού συναντάς σκόρπια στήν διαδρομή σου στόν κόσμο τού Rhem καί πού αποτελούν τίς πληροφορίες πού χρειάζεσαι γιά τίς λύσεις τών γρίφων. Πολλές φορές θά πρέπει νά φωτογραφίσεις ολόκληρες τίς οθόνες καί νά χρησιμοποιήσεις κάποιο πρόγραμμα διαχείρισης φωτογραφιών μιάς καί είναι αδύνατο ν' αποτυπώσεις μέ τό χέρι όλες τίς λεπτομέρειες κι η διαδικασία save ελάχιστα μπορεί νά βοηθήσει, καθώς υπάρχουν μόλις 18 θέσεις.
•  Η σαδιστική ιδέα του δωμάτιου με τις λάμπες: κάθε φορά πού θα θέλεις ν' ανοίξεις μια πόρτα του (κι είναι πάρα πολλές οι φορές πού θα χρειαστεί να το κάνεις) είσαι υποχρεωμένος να γυρνάς γύρω-γύρω, πατώντας οχτώ διαφορετικά κουμπιά!!!

Συνοψίζοντας
•  Ο Muller εξακολουθεί να δίνει μαθήματα κατασκευής γρίφων καί νά διαχειρίζεται άψογα την Mystική μεθοδολογία, αλλά δεν μπορείς καί να παραβλέψεις τά σημεία του παιχνιδιού πού μένουν ανεπίτρεπτα ημιτελή. Σε μια εποχή πού ο Γερμανός ζωγράφος, συνθέτης και κατασκευαστής adventures φαίνεται να είναι ο μοναδικός άξιος συνεχιστής της Mystικής παράδοσης, το Rhem III δεν είναι κι ό,τι καλύτερο για να γνωρίσεις την δουλειά του, πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν ήδη τά δυό καταπληκτικά Rhem I καί ΙΙ.

Βαθμολογία: 3/5