SANITARIUM


SANITARIUM
Mystery, Third Person

Developer: Dream Forge
Release: 1998



Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"A journey through the depths of one man's consciousness to confront the demons from his past and escape the imprisonment of his mind."

Στα [+]
•  Η ασυνήθιστη θεματολογία, ο "σκοτεινός" καί ιδιαίτερος τρόπος γραφής πού χρησιμοποιείται.
•  Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σ' εννέα κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο είναι κι ένας σταθμός στη διαδρομή του ήρωα προς την αυτογνωσία. Τά αλλεπάλληλα flashback πού το συνοδεύουν είναι κι ό,τι καλύτερο έχει να δώσει. Για τά υπόλοιπα, έχω σοβαρές αντιρρήσεις.

Στα [-]
•  Το πρώτο πράγμα πού μ' ενόχλησε είναι ο πολύ μικρός χώρος στον οποίο διαδραματίζεται η ιστορία του κάθε κεφαλαίου, μια-δυό οθόνες το πολύ.
•  Το δεύτερο, ότι πολύ γρήγορα ανακαλύπτεις και το ζητούμενο για να προχωρήσεις παρακάτω. Τι μένει λοιπόν; Να εξαντλήσεις όσους διαλόγους μπορείς νά πραγματοποιήσεις καί νά βρείς καί τή χρήση κάποιων πραγμάτων τού inventory. Γιά έκταση δύο οθονών δέν είναι καί τίποτα εξαιρετικό.
•  Το τρίτο, και χειρότερο όλων, είναι οι πολλοί διάλογοι. Πάρα πολλοί διάλογοι. Υπερβολικά πολλοί διάλογοι. Υποτίθεται ότι μέσ' απ' αυτούς ο ήρωας αρχίζει να θυμάται σιγά-σιγά τι ήταν και πώς έφτασε εδώ. Ναι μέν, αλλά. Γιατί το flashback πού θ' ακολουθήσει πολλούς απ' αυτούς τούς διαλόγους θά σού κεντρίσει προσωρινά τό ενδιαφέρον, αλλ' αμέσως μετά θά σέ πιάσει τό χασμουρητό. Δώρο άδωρο δηλαδή.
•  Μέσ' απ' αυτά τά διαρκώς επαναλαμβανόμενα μειονεκτήματα, δύσκολα να μείνει διάθεση ν' ασχοληθείς και με κάποια άλλα χαρακτηριστικά του πού το διαφοροποιούν από τις συνηθισμένες ιστορίες κι έχουν κάτι άλλο πιθανά ν' αναδείξουν. Αν προσθέσεις και κάποια "σκοτεινά" γραφικά πού έγιναν γιά νά σοκάρουν, η αίσθηση πού έχεις συνέχεια είναι "άντε νά βρούμε τήν έξοδο νά τελειώνουμε". •  Καλύτερα να μην κάνω κουβέντα για την μοναδική πατέντα κίνησης του ήρωα, μια και τά όποια τεχνικά προβλήματα ενός παιχνιδιού είναι μάλλον άδικο να επηρεάζουν και την κριτική σου γι' αυτό, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψη για να μην βρεθεί κανείς πρό εκπλήξεων.

Συνοψίζοντας
•  Τό παιχνίδι αναφέρεται και χαρακτηρίζεται συνήθως σαν ψυχολογικό θρίλλερ κι είχε κάνει μάλιστα κι έναν σχετικό θόρυβο στην εποχή του, συνοδευόμενο από κολακευτικά σχόλια... Προσωπικά, ούτε θρίλλερ, ούτε ψυχολογία βρήκα. Ένα συνηθισμένο παιχνίδι βρήκα, ιδιαίτερα ευκολοαναγνώσιμο όσον αφορά τούς γρίφους του, με κάποιες ιδιαίτερες ιδέες πού περνάνε μάλλον απαρατήρητες μετά από ένα αρχικό ξάφνιασμα και πού άρχισα να το βαριέμαι αρκετά γρήγορα.

Βαθμολογία: 2/5