SCHIZM II: CHAMELEON


SCHIZM II: CHAMELEON /
MYSTERIOUS JOURNEY II: CHAMELEON

Fantasy, First Person

Developer: Detalion
Release: 2003


Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Initially believing that you alone have escaped a destructive was that destroyed your entire race, you soon discover a hidden region left untouched by conflict. Further exploration reveals a thriving civilization locked in struggle and the desolate world which surrounds their living oasis. It is here that you will discover what remains of a stunningly beautiful world full of hidden secrets, exotic beauty and treacherous loyalties. Explore this world further and you will soon uncover the many mysteries that lie waiting to be unraveled."

Στα [+]
•  Φαντασμαγορικά γραφικά και μεγάλη ελευθερία κίνησης χάρις στο 3D πρόγραμμά του.
•  Μερικοί (λίγοι είναι η αλήθεια) πρωτότυποι και δύσκολοι γρίφοι.

Στα [-]
•  Η ροή του παιχνιδιού διακόπτεται συνέχεια από βιντεάκια στα οποία ο ήρωας συνομιλεί με τά διάφορα πρόσωπα πού συμμετέχουν στην ιστορία. Αυτό υποτίθεται ότι γίνεται για να καταλάβεις ποιος είσαι και τι κάνεις, αλλά είναι τόσο λεπτομερής αυτή η ενημέρωση πού καταντάει κουραστική. Τό άρες-μάρες-κουκουνάρες σενάριό του, δέν προκαλεί άλλωστε καί κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
•  Εχει κατασκευαστεί ένας τεράστιος κόσμος, αλλά υπάρχει μόνο και μόνο γιά νά τόν χαζεύεις. Στην καλύτερη περίπτωση να χρησιμοποιείται για να κρύψει ένα ταμπλό με κουμπάκια πού πρέπει να πατηθούν με συγκεκριμένο τρόπο για να κατέβει μια γέφυρα ή ν' ανοίξει μια πόρτα.
•  Αν κι η εξέλιξη του παιχνιδιού δεν ακολουθεί ευθύγραμμη πορεία, στην πραγματικότητα εκεί καταλήγει αφού κάθε τόσο φροντίζει από μόνο του να σε μεταφέρει στα σημεία πού πρέπει να πάς.
•  Τελευταίο καί σημαντικότερο όλων: Σ' ένα καθαρά puzzle adventure παιχνίδι όπως αυτό εδώ, είναι λογικό η αξία του ν' απορρέει από τήν αξία τών γρίφων του καί σ' αυτό ακριβώς είναι πού τό Schizm II αποτυγχάνει παταγωδώς. Η παρουσία μερικών καλών, πρωτότυπων καί δύσκολων γρίφων, ακυρώνεται από τήν ύπαρξη καί αρκετών πού θά σάς στείλουν κατευθείαν στό λυσσάρι είτε επειδή είναι παντελώς αυθαίρετοι (Βλ. μετατροπή συμβόλων σε νούμερα*, κλπ. κλπ.), είτε επειδή απλά είναι βαρετοί, αποσκοπώντας στο παίδεμα του παίχτη και μόνο. (Βλ. ευθυγραμμισμό τετραγώνων κλπ. κλπ.).

Συνοψίζοντας
•  Η Detalion αποδεικνύεται ιδιαίτερα ικανή στην κατασκευή εντυπωσιακών τρισδιάστατων γραφικών αλλά φαίνεται να υστερεί σημαντικά σ' όλους τούς άλλους τομείς κατασκευής ενός adventure. Η ιστορία είναι κουτή, η μανία τού παιχνιδιού νά σέ μεταφέρει συνέχεια όπου θέλει αυτό είναι εκνευριστική καί οι περισσότεροι γρίφοι του κυμαίνονται μεταξύ τής συνεχούς επανάληψης τού ίδιου πράγματος (η διαδοχική σειρά μέ τήν οποία πρέπει νά πατηθούν τά κουμπιά ή ν' ανεβοκατέβουν οι μοχλοί αποτελούν τό 80-90% τών γρίφων του) καί τής αχαρακτήριστης αυθαιρεσίας... Υπάρχουν τόσα πολλά και καλά άλλα παιχνίδια σ' αυτό το στυλ, πού είναι καθαρή σπατάλη χρόνου ν' ασχολείται κανείς με τους ερασιτεχνισμούς της Detalion.

[*] Ο ίδιος γρίφος υπάρχει και στο Rama. Είναι εύκολο να τον αντιγράψεις, αλλά είναι και πολύ δύσκολο να τον διαμορφώσεις και να τον αναδείξεις με τον φοβερό τρόπο πού γινόταν εκεί. Γι' αυτό άλλωστε και κάποιοια adventures θεωρούνται κορυφαία καί κάποιοια άλλα είναι απλώς γιά τά μπάζα.

Βαθμολογία: 1,5/5