MIASMATA


MIASMATA
First Person

Κατασκευαστής: IonFx Studios
Κυκλοφορία: 2012



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"You play as Robert Hughes, a plague-stricken scientist on a journey to discover a cure. Your adventure begins on the shores of a remote island called Eden. Long ago, Eden was inhabited by a group of indigenous people, whose extant monuments still decorate the island landscape. Eden is now home to a scientific research outpost, and it is your hope to reunite with your colleagues working there. Unfortunately, you'll soon discover that something has gone terribly wrong."

Στα [+]
•  Κίνηση πρώτου προσώπου σέ μιά πραγματικά τεράστια έκταση (μόνο σέ RPG ή Action παιχνίδια συναντάς συνήθως τέτοιο μέγεθος), χωρίς νά υπάρχει ούτε μιά σπιθαμή εδάφους πού νά μήν μπορείς νά πατήσεις (ακόμα καί στά πιό ψηλά βουνά) καί μάλιστα χωρίς ούτε μιά φορά νά χρειαστεί νά περιμένεις γιά loading!
•  Η τμηματική εμφάνιση τού χάρτη τού νησιού όπου διαδραματίζεται η ιστορία βασίζεται πάνω σέ μιάν έξυπνη ιδέα υπολογισμού τής θέσης σου πού δυσκολεύει κατά πολύ τά πράγματα καί δίνει ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον στήν προσπάθεια χαρτογράφησής του.
•  Αψογη κίνηση χωρίς προβλήματα, ακόμα καί στά πιό δύσκολα περάσματα καί, κυρίως, χωρίς τά καταστροφικά κολλήματα πού εμφανίζονται συχνά-πυκνά σέ παρεμφερή 3D παιχνίδια, μέ κατάληξη τό Ctrl-Alt-Del.

Στα [-]
•  Η παρουσία τού "Μινώταυρου", ενός ζώου πού εμφανίζεται κάθε τόσο μπροστά σου μέ άγριες διαθέσεις, έτοιμος νά σέ πλακώσει στά χαστούκια άμα δέν βρείς τρόπο νά τόν αντιμετωπίσεις... Κι εδώ έγκειται τό βασικό πρόβλημα τού παιχνιδιού, γιατί παρ' όλ' αυτά πού γράφουν οι κατασκευαστές γιά "deep artificial intelligence. He uses sight, hearing and smell to track the player and react to his movements", η αλήθεια είναι ότι τό "ζωάκι" είναι απλά προγραμματισμένο νά σού τή βγαίνει στά καλά καθούμενα καί από τό πουθενά στά 5 μέτρα απόσταση. Καί μετά αρχίζει τό δράμα: σύμφωνα μέ τούς κατασκευαστές μπορείς νά κρυφτείς ή νά τό τρομάξεις, μόνο πού σέ μένα δέν λειτούργησε ούτε τό ένα, ούτε τό άλλο... (Ακόμα κι όταν η χρωματική ένδειξη πιστοποιούσε ότι είμαι καλά κρυμένος μέσα στούς θάμνους, ο Μινώταυρος μού τίς έριχνε εννιά φορές στίς δέκα!)Μέ δεδομένο ότι δυνατότητα γιά save έχεις μόνον σέ κάποια συγκεκριμένα σημεία, η εμφάνιση τού Μινώταυρου ισοδυναμεί κατά κανόνα μέ απώλεια κάποιας ώρας (ή καί ωρών) παιχνιδιού!!! Ο απίστευτος εκνευρισμός δικαιολογεί ακόμα καί νά τό παρατήσεις στή μέση, πράγμα πού θάχα κάνει κι εγώ άν δέν ανακάλυπτα στήν πορεία ένα "δυναμωτικό" μέ τό οποίο τουλάχιστον μπορούσα νά κολυμπάω καί νά τού ξεφεύγω...
•  Ο κακός φωτισμός πού επικρατεί κατά τή διάρκεια τής νύχτας (ακόμα καί μέ φεγγάρι δέν βλέπεις μπροστά σου παραπάνω από ένα μέτρο) σέ υποχρεώνει νά επιστρέφεις νωρίς-νωρίς σέ κάποια από τίς καλύβες πού υπάρχουν διάσπαρτες στό νησί καί νά κοιμάσαι 12-13 ώρες τήν ημέρα...

Συνοψίζοντας
•  Παρ' όλα τά μειονεκτήματά του, τό παιχνίδι προσφέρει κάτι πού έχει λείψει τά τελευταία χρόνια από τά adventures: τεράστιους χώρους γιά κίνηση κι εξερεύνηση. Κι άν οι κατασκευαστές του είχαν προτιμήσει νά αντικαταστήσουν τό σπαστικό ζωάκι μέ κάποιους πιό σύνθετους γρίφους, τό αποτέλεσμα θά ήταν εξαιρετικό.

Βαθμολογία: 3/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

BIOSYS
THE VOID