PENUMBRA I: OVERTURE


PENUMBRA I: OVERTURE
Action-Horror, First Person

Developer: Frictional Games
Release: 2007




Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Overture places you in the role of Philip, who, following the death of his mother, receives a letter from a dead man – his father. The letter insists he burn a particular book, but Philip studies it instead. Following clues in the book, he is led to Greenland. Caught in a deadly snow storm, he finds refuge – or so he thinks – in a strange metal hatch in the snow..."

Στα [+]
•  Η ιδέα της μετατροπής του ποντικιού σ' ένα είδος ρεαλιστικής απεικόνισης των χεριών του ήρωα, έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία κάποιων πρωτότυπων γρίφων.

Στα [-]
•  Η επαναλαμβανόμενη δράση και θεματολογία στα τέσσερα ή πέντε κεφάλαια πού απαρτίζουν το παιχνίδι: μισοσκόταδο, περιπλάνηση σε λαβυρινθοειδείς χώρους, διάβασμα μερικών σκόρπιων σημειώσεων, αποφυγή των θανάσιμων εχθρών ή παγίδων, απόκτηση των απαραίτητων αντικειμένων τού inventory πού θά σού επιτρέψουν νά προχωρήσεις.
•  Είναι φανερό ότι προκειμένου νά εξυπηρετήσουν την μεγαλομανή ιδέα τής Τριλογίας, οι της Frictional Games προτίμησαν να ξεχειλώσουν τις λίγες καλές ιδέες πού είχαν και να δημιουργήσουν ένα από τά πιο φλύαρα κι επαναλαμβανόμενα adventures πού έχουν ποτέ κυκλοφορήσει.
•  Tό σενάριο παραείναι ευφάνταστο για να γίνει πιστευτό και σε κάνει να αισθάνεσαι ότι συμμετέχεις σε μια χαζομάρα.
•  Adventure Τρόμου; Ποιού τρόμου; Τό συνεχές μισοσκόταδο μέσα στο οποίο κινείται ο Philip είναι καί τό μοναδικό στοιχείο τό οποίο παραπέμπει σ' αυτόν τον χαρακτηρισμό αλλά δεν φτάνει για να χαρακτηρίσει καί το παιχνίδι πού, κατά τ' άλλα, ακολουθεί πιστά την συνταγή ενός Action/Adventure.

Συνοψίζοντας
•  Η προσπάθεια για μια ρεαλιστική αντιμετώπιση του περιβάλλοντα χώρου εκ μερους τού ήρωα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει το Penumbra. Αλλά η ιδέα αυτή γρήγορα χάνει τό αρχικό της ενδιαφέρον καθώς η συνέχεια του παιχνιδιού δέν φαίνεται ικανή νά τήν υποστηρίξει στόν βαθμό πού θάπρεπε. Ετσι, αυτό πού μένει τελικά είναι ένα αναμάσημα πολυχρησιμοποιημένων τρικ (μισοσκόταδα, stealth κίνηση, γρίφοι χρονικών ορίων) καί η κούραση πού δημιουργεί η συχνή επανάληψή τους.

Βαθμολογία: 2/5